Thursday, October 22, 2009

Aku Ultraman Azx!

Dizzy
Selesema
A hint of batuk
Ke-Penat-an

Hari tu baru je baik demam.Jangkit ngan sape pulak neh?

Hati saye sedih..Ape dosa saye sampi berlaku perkara macam ne pada saye?

Tiba-tiba saya teringat sesuatu yang pernah saya baca,just to share with korang semua, Firman Allah SWT:

 {30}وَمَآأَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُوا عَن كَثِيرٍ
Dan apa saja musibah yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri, dan Allah memaafkan sebagian besar (dari kesalahan-kesalahanmu). (QS.Asy-Syuuraa:30)


Apabila musibah itu adalah karena ulah tangan-tangan kita, maka ini menunjukan bahwasanya musibah itu penghapus dan penebus dosa yang kita lakukan di masa lalu. Demikian juga Nabi shallallahu ‘alaihi wasallam telah bersabda :

Tidaklah seorang mukmin tertimpa kelelahan, sakit, kesuliltan, kesedihan, kegundahan, dan gangguan, bahkan duri yang menusuknya sekalipun, kecuali Allah akan menghapuskan dosanya karena musibah itu.(HR.Bukhari dll)

Saye bukan alim ulamak (i think most people knows that), aurat saye pun saye x berapa jaga..saye manusia biase yang banyak dosa (Tuhan je yg tahu betapa berdosanya saye) tapi saya percaya segala yang berlaku ada hikmahnya dan setiap perbuatan manusia akan mendapat balasan. Bila saye baca potongan ayat Al-Quran ne, saye rase insaf.Life saye sekarang agak 'mencabar+huru hara' dan kadang-kadang (yeke kadang-kadang? macam tiap-tiap kali je) selepas solat, ketika menadah tangan ke langit, mengalir juge air mata ne mengenangkan segala yang berlaku dalam life saye.Kenapa out of all people, semua ne berlaku pada saye? Walaupun saye bukanlah anak yg terbaik, tapi saye x pernah menyusahkan parents saye.Saye pon x kaco idop orang lain.Saye x pernah minta Tuhan tuliskan jalan hidup saye mcam ne.Tapi..selepas seketika, keinsafan timbul dan hati saye berkata 'Tuhan sayangkan saye. Sebab itu Dia uji saye macam ne..Dia nak saye jadi lebih baik dari diri saye sekarang' (Ili selalu cakap macam ne when she tried to calm me down everytime i called her up and cry like an idiot). Saye redha..jika ini ketentuan Ilahi. Segala yang berlaku,menjadikan saye lebih kuat (saye percaye..x semua dari korang akan mampu go through semua yang saye lalui and come out from the problems, un-broken, un-scathed and stronger than the bloody titanium! hehe..). Atas sebab ini juge, saya mampu senyum kembali dan menerima segala yang berlaku dengan redha..tanpa rasa benci pada sesiapa atau apa-apa.

Semoga kebahagiaan akan menjadi milik saye satu hari nanti. Insya-Allah.. =)

P/s : Thanx Ili for always being there.For being a good listener.For being my shoulder to cry on.For caring.For your concern and for never failed to ask how i'm doing when nobody else give a damn about me.And most of all, for strengthening my Faith to God at my most weakest moment..when all i can blame is myself , my fate and God.God bless you beb! Owh..and Congratulations on your engagement..hiks!

Saye lah Ultraman.Terima kasih Tuhan kerana jadi kan saye Ultraman..err..Ultra-Woman (ade ke??)
X nak lah..saye nak jadi Rukia Kuchiki cam dalam cerite Bleach.Hoho..
Grow up la Azx! Duhh..macam kanak-kanak Ribena!

2 comments:

Anonymous said...

tgk! aku still tade kan..sedey la..hahahahaa

azx cream said...

ko ade dlm hati aku bro.. (cewahhh..)