Monday, January 17, 2011

Post Sunday Blues

2.45pm

Sedang menghadap PC sambil makan nasik lauk ayam goreng dan sayur campur. With no nafsu at all. Baru saya perasan, semalam seharian saya tak makan. Kusut punya pasal..saya lupa saya nak pegi Sg. Gabai dengan member-member. Pagi ne datang ofis kepala macam berpusing-pusing. Huhu. And sepantas kilat (cewahh..kilat tu!), saya taw dah, ne sure blood pressure saya low. Datang ofis pun dah lewat, overslept punya pasal and honestly, I wish I didn't come at all sebab makin kusut. Hmm..nasik dalam polystrene dikuis-kuis..yang masuk mulut tak sampai separuh pun. Thanx Nawar and Syira sebab tolong belikan nasik ne. I really appreciate it.. =)
Saya tak taw apa yang patut saya lakukan sekarang berkenaan dengan perkara yang mengusutkan ini. I called my friends, offering them no explaination what-so-ever as of why I am crying cam ribut di telefon. Granted my housemate were not around and lagilah macam nak gila sorang-sorang di rumah. Macam susah ja nak explain kekusutan itu..the most when they asked me what is wrong, saya senyap and cried again. Sebab, I don't know how to explain in details and pour my heart out. So I pour my eyes out saje lah..Huhuhu~ Sampai bengkak macam mata katak dah. Hehehe. Along the day, saya realize, dah lama rupanya saya tak menanges seteruk ini dan berkeadaan huru-hara macam ne. Last time saya macam ne was days before I wrote this entry. October 2010. Lama tu kan? So the thought somehow cheer me up a bit. I was happy for quite sometime and mungkin ini cara Tuhan untuk ingatkan saya, kesedihan dan kekusutan itu tetap akan ada. While dalam keadaan bahagia itu, saya telah lalai and sedikit sebanyak telah mengabaikan tanggungjawab saya. Dalam linangan air mata itu, saya panjatkan syukur sebab Tuhan masih sayang saya dan ingatkan saya tentang kelalaian itu. Hidup ini adil, kita tak kan selamanya berada di atas.
Thanx anyway to friends yang sudi tadah telinga mendengar tangisan saya. Especially Nawar and Floe. Sorry Floe aku ganggu tidur kau. My bad beb~

Nasi dikuis-kuis. Ayam dikorek-korek. Somehow selera makan dah mati. Suku ja nasik masuk lam perut? Aih..sat g kena pegi beli susu nampak nya. Before that, baik pergi solat sebelum Botak datang cari and tambahkan kusut kepala saya. Botak, untuk hari ne ja I beg you to just leave me alone, please? T_T

Ya Allah, I beg for your guidance. Amin~

(^^)y

P/s : walaupun kusut, tapi senyuman itu masih manis.. =)

No comments: