Sunday, August 29, 2010

Wednesday Blues

Hari Isnin, saya masuk opis lambat (macam biasa), on PC, cucuk external and turns-out external saya wosak. Bengang? Eh tadelah..seronok! Dalam external tu ada semua data saya and kerja saya. Dah 6 bulan saya kumpul data tu semua. Owh, saya tade buat back-up pon sume kerja saya yang ada dalam external tu. Bijak kan?
Huuu..sedeyh~~

Dah bagi IT exec, Incik N check..tapi dia cakap external hard disc saye dah corrupt. Marah nye saya sebab dia bagi saya external tu pon mmg dah tak elok in the first place. Sedih sebab kerja saya yang latest semua ada dalam tu.Uhuks..bos nak tengok progress hari Khamis..Macam mana lah ne?? =(
Omaigad~ matilah kalo nak buat balek semua tu. Huuu~ Sedeyh~


Whole day mood saya memang lah sangat foul. I was cracking my brain cari penyelesaian macam mana nak uncorrupt kan external yang dah corrupt. Macam mana ya? Ahh..kusut nye! Mujur Bos saya, memahami. Terima kasih Bos! =(
Huuu~ Sedeyh~

Kemudian, someone throw me a lifeline. Dia akan cuba dapatkan balik data dalam external tu. Will try his best. Saya x mengharap sangat..tapi..a small hope is better than no hope at all. Kan? Barulah rasa macam bleyh senyum sket.
Terima kasih Si Penyelamat.. =)

Hari Selasa, saya bangun lambat-lambat. Sebenarnya, dah terjaga awal tapi saya xda mood nak pergi ofis. Kalo pergi ofis pon, most of kerja dah lost. Macam tak taw nak start balek dari mana. Tak kan nak start from scratch? Alahai..down giler rase~ And hari Selasa, saya masuk ofis lebih lewat dari biasa. Tunjuk perasaan lah konon..~ Sape suro bagi external wosak kat saya kan?

Hari ne hari Rabu..Si Penyelamat dah cuba tapi first attempt gave negative result. Huuu~ Sedeyh~
Tapi dia cakap nanti akan cuba lagi. Tak pelah, saya faham dia pon busy jugak dengan kerja dia. Hope began to diminish..tapi saya masih keep hoping and keep having faith in him. Saya nak cakap 'Awak please try your best and don't let me down' tapi it's too much to ask from someone kan? X pelah~ Dalam hati hope began to wilt..


Tadi saya dah dapat berita, bahawa hard disc tu x dapat recover balek no matter what software he used.
.....................
Saya speechless. Saya terus balek and bila masuk dalam kereta, apa lagi kan, hujan ribut petir lah~ I cried my heart out. Wuuuuu~ Sedeyh~ Nak salah kan sape? Sendiri pun salah, tapi lagi damn yang tukang bagi hard disc sebab saya suruh beli baru hari tu dia x nak, siap bagi statement mencabar kesabaran. Hmm..x pelah saya redha, anggap saja ne dugaan saya di bulan Ramadhan..Tuhan nak uji kesabaran saya dan tahap keredhaan saya.. =)

Macam mana marah pun, kena selalu ingat, sabar itu kan separuh daripada iman. Sekian, Thank you.

P/s : Entry ne saya tulis hari Rabu tapi hari ne baru sempat publish. Hee~ Peace.





3 comments:

talkIZcheap! said...

juz chill...

ari tu pown aku kena kat desktop office, baru tahu HP ni sgt leceh...

should komputer biasa, repair windows dah ok kot, tp HP terus kena format, takde pilihan lain... seb baik tak byk barang, tapi bleh tahan gak lar...huhu

p/s: salahkan Bill Gates :p

LaDy DeLLaZ said...

chaiyok2 azx.. ^.^ u can do it!!

azx cream said...

izzat - bengang gile beb..rasa cam kecik je aku tengok manusia tu.huuuu~ sakan ar aku ngamuk dat day..

dilla - huwaaaa..lame xdgr khabar brite ko!